Wallgren Veronica

Pusha sig själv
Förra veckan var jag sjuk och valde att ta en liten "paus" från löpning under veckan men i helgen mådde jag bra igen och igår bestämde jag nig för att ge mig ut. Skulle testa en ny runda och visste inte hur lång den var, visste att den var nästan 8km så tänkte att jag skulle springa den för att se hur lång den var. Bruka oftast springa runt 5km så har aldrig sprungit så långt som 8km och mitt mål var att orka springa hela rundan och att inte behöver stanna för att gå. Målet var också att springa 8km under 55 minuter och jag springer 5km på under 32 minuter så tänkte att så borde jag fixa 8km runt 50 minuter. 
Det flöt på bra fram till 6,5 kilometer och då började det bli riktigt tungt plus att då hade jag en väldigt lång, brant och seg backe när benen började bli väldigt tunga men det gick och när det var runt 1km kvar kände jag bara för att ge upp, speciellt när de sista 1,5 kilometerna bestod av motvind och snö som slog mot ansiktet. Men istället för att ge upp peppade jag mig själv i huvudet. Du fixar detta! Det är inte långt kvar! Du orkar! Fokusera! Och jag fixade det! Jag sprang hela rundan under 52 minuter. Och nästa mål är att springa rundan på under 50 minuter och det känns som att det målet kan jag nå nästa löprunda. Och jag och min syster ska springa stadsloppet i sommar och det är en mil och efter igår så känns det absolut som att jag kommer orka springa en mil. Och just nu känns det ju inte helt omöjligt att kunna springa en mil på en timma. Men nästa långa löprunda får jag bog ha med mig en pytte liten flaska med vatten med mig. I slutet när det var väldigt tungt var man supergott i halsen och började må lite illa och då hade vatten suttit väldigt bra. Jag är stolt över mig själv över att jag orkade springa hela rundan!